Sunday, April 5, 2009 at 7:45 PM |  
Semalam aku pergi jalan-jalan memenuhi cuti di hari ahad. Dengan semangat nak ajak Nono teman aku pergi tengok fast and furiost 4. Tapi agak tensen juga semua sold out sampai ke malam.

Atas sugestion Acik aku pun dengan tak redha tengok talentine..

Tersentuh juga jiwa aku yang keras tengok cerita tu. Aku tengok insan yang kat sebelah aku tu dah meleleh dah. Tanpa di minta tangan aku lap airmata dia.

Aku paling tersentuh bila part ibu dan anak dia. Aku terfikri adakah aku mampu menjadi anak sebaik dia. Aku sendiri ingin mendapat anak sebaik itu. Baru aku sedar apa perasaan seorang ibu ketika lahirnya anaknya.

"Siapa nama girlfriend Hafiz?" tanya ibu kepada anaknya.

"Cik Embun," jawab anaknya selamaba.

"Hahaha..itu macam nama mak aje.." gelak seorang ibu.

" Memang mak pun." tambah anaknya lagi.

Tanpa aku sedari airmata aku mengalir. Nono kata dai perasan airmata aku menitis. Tapi saja dia biarkan.

Ceh, memalukan...tapi apa nak malu..manusia kena berjiwa lembut. Kalau hati keras kita akan jadi kejam, kasar, ganas. Tapi kalau hati lembut kita akan jadi penyabar, penyayang, baik..semua yang positif.

Ya Latif..Ya Latif..
Posted by 2nd head prefect

4 comments:

Mrs. Hanani said...

Kan aku dah kata filem tu best!! Ha, aku nak tengok kali ketiga minggu depan.

April 5, 2009 at 8:14 PM  
Anonymous said...

hati yang lembut tidak dapat mencerminkan keperibadian yang positif.

April 6, 2009 at 1:56 AM  
2nd head prefect said...

kenape tak cerminkan pula?

April 6, 2009 at 5:34 PM  
Anonymous said...

Kerana kita harus cermin diri sendiri.

April 7, 2009 at 7:41 PM  
Visit the Site
MARVEL and SPIDER-MAN: TM & 2007 Marvel Characters, Inc. Motion Picture © 2007 Columbia Pictures Industries, Inc. All Rights Reserved. 2007 Sony Pictures Digital Inc. All rights reserved. blogger template by blog forum.