Thursday, April 16, 2009 at 8:01 PM |  
Pagi tadi..

"Dik roti telur satu. pesan ku pada peniaga tu.

"Ramai lagi la bang, tak boleh."jawabnya.

"Aik ramai sangat ke sampai satu pun tak boleh?" tanyaku.

"Ramai-ramai," jawabnya lagi.

Aku tengok dalam kuali dia satu roti pun tak ada. Tapi asyik cakap ramai. Aku pun cakap lagi, "dalam kuali pun satu pun tak ada."

"Ni yang baru order banyak lagi la.."jawabnya lagi dengan agak kasar.

Aku pun rasa agak panas pula. "Kalau ya pun taknak berniaga, cakaplah baik-baik hormat orang sikit,"tegurku.

"Eh apa hal abang nak marah?" boleh dia tanya aku macam tu.

"Bat dah la, jangan di layan. Makan saja kat tempat lain lah."Support member ku.

"Kau jaga baik, kalau nak berniaga lama kat sini,"sound dengan amarah.

Bodoh punya melayu. Nak berniaga tapi tak ada budi bahasa. Cuba la belajar cakap elok-elok. Barulah pelanggan tak lari. Sumpah 7 keturunan aku tak makan kat situ.

Belajar PR la beb!
Posted by 2nd head prefect

1 comments:

Anonymous said...

gila, ada juga orang bisnes macam tu.

April 18, 2009 at 7:10 PM  
Visit the Site
MARVEL and SPIDER-MAN: TM & 2007 Marvel Characters, Inc. Motion Picture © 2007 Columbia Pictures Industries, Inc. All Rights Reserved. 2007 Sony Pictures Digital Inc. All rights reserved. blogger template by blog forum.