Friday, April 10, 2009 at 1:33 AM |  
Bila petang saja , hujan pun turun renyai..kadang-kadang lebat..kadang-kadang tidak. Selalu aku balik basah kuyup..di timpa hujan.

Tapi , hujan tu rahmat dari tuhan.

Jadi aku selalu dilimpahi rahmat tuhanlah. Semoga itu satu doa. Esok hari sabtu. Cuti mingguan aku. Apa agaknya rancangan. Tapi aku mungkin hanya memenuhi masa lapang aku di Gym. Aku terfikri balik, dahulu aku pergi gym sebab aku kesunyian. Lama juga aku di Gym, sampai badan aku dari gemuk sampai dah boleh masuk contest.

Tapi sekarang, aku telah kembali semula ke gym..

Kesunyian ke aku ni. Rasanya aku sudah berteman. Tapi kenapa aku masih rasa kesunyian.

Ada seorang yang selalu aku lupa tetapi hari ini aku terlalu memikirkan tentang dia..

Abah..

Lama juga aku tidak jumpa dia. Macam mana agaknya dia sekarang. Dulu aku selalu teman dia ke kebun. Setahun di Melaka membuatkan aku rapat dengan dia. Aku bangga dengan abah. Semua orang jadikan bapanya idola. Tapi aku mengangkat abah sebagai idola bukan sebab dia seorang yang abah. Tapi sebab dia seorang yang mempunyai simbol yang aku cari.

Sehingga kini aku tak mampu menandingi abah, dari segi kekuatan fizikal, bijaksana, kesabaran..semua aku masih di tahap yang jauh dengan dia.

Aku tidak pernah melihat abah menitiskan airmata. Itu yang paling aku respect. Walau susah mana pun aku lihat dia, tidak akan pernah aku lihat dia menangis. Yang paling aku bangga,

Abah adalah,

cikgu solat aku
guru yang mengajar aku mengaji
cikgu agama
ajar aku cara berkebun
orang yang sentiasa lebih kuat dari aku
sentiasa menjadi orang atasan di tempat kerja
sangat tabah,
suka mengembirakan anaknya..

banyak lagi kalau aku nak tulis..tapi orang lain mesti cemburu dengan aku, sebab jarang ada bapa yang mengajar anaknya sujud dengan betul pada Allah, mengenal huruf-huruf dalam Al-quran dengan betul.

Tapi itu adalah salah satu kebanggaan aku pada Abah.

Tahun ini abah sudah berumur 67 tahun. Nabi s.a.w wafat umur 63 tahun. Tapi abah masih lagi mampu membunuh ular dan memetik kelapa sawit sedang rakan seusianya ramai yang telah telantar di katil atau pun sudah meninggal dunia.

Abah..aku mahu jadi sehebat kamu. Walaupun aku seorang lelaki, jangankan nama abah, nama aku juga aku masih tak dapat harumkan...

Ya..Tuhan...
Posted by 2nd head prefect

7 comments:

Anonymous said...

ANAK KU,
JIKA KAMU TIDAK MEWARISI KEHEBATAN ABAH,
JANGAN BIMBANG,
DARAH YANG MENGALIR DALAM TUBUH MU ITU ADALAH ABAH KAMU.
SESUNGGUHNY ABAH TIDAK AKAN PERNAH MEMINTA BALASAN, CUMA DOA SERTA AL-FATIHAH.
MENJADI TANGGUNGJAWAB KAMU UNTUK MENDIDIK CUCU DAN CICIT NYA BERILMU DAN BERAMAL SOLEH.

April 10, 2009 at 2:53 AM  
Anonymous said...

pls;"Tunjangkanlah resah mu di dada SOLAT, Himpunkan perit mu di genggaman DOA, Tutupi kekecewaan mu dengan keTAQWAan dan Nilaikan kesucian hati mu dengan keIKHLASAN."

April 10, 2009 at 3:06 AM  
Anonymous said...

ANAK KU,
Andai hidup punca perpisahan,
Biarlah mati menyambungnya semula..
Namun seandainya mati punca perpisahan,
Biarlah hidup ini membawa erti yang nyata..

April 10, 2009 at 3:11 AM  
2nd head prefect said...

terima kasih atas nasihat..ingin sekali nak kenal empunya diri.

April 12, 2009 at 5:34 PM  
Umie said...

Ini sudah lebehhh...!!!

April 13, 2009 at 12:50 AM  
Anonymous said...

abah tanya haritu..

"lama kau tak balik kampung".

Jom, kita ambil cuti, balik kampung abah.

April 14, 2009 at 10:15 AM  
2nd head prefect said...

jom.hujung bulan 5 kite balik kampung.kalau jadi dengan kete neo

April 14, 2009 at 5:31 PM  
Visit the Site
MARVEL and SPIDER-MAN: TM & 2007 Marvel Characters, Inc. Motion Picture © 2007 Columbia Pictures Industries, Inc. All Rights Reserved. 2007 Sony Pictures Digital Inc. All rights reserved. blogger template by blog forum.