Sunday, August 16, 2009 at 9:57 PM |  
Pertama, aku umpama pungguk rindukan bulan. Kedua, bagai enggang dengan pipit. Itulah yang buat aku terfikir. Kerinduan terqada' jua akhirnya. Satu pertemuan yang memang terlalu lama dinantikan.

Bertemu dengan ani sehari dua ni sangat barmakna bagiku. Dapat jua aku jumpe die. Ya la, ingat sampai mati pun aku terjumpa. Hepy tengok senyuman ani yang sentiasa menjadi igauan ku.

Aku berkerut dahi memikirkan, mengapa kenangan ini aku rasa sangat hebat? sedangkan aku dah bertemu dengannya sebelum ini. Mungkin masanye lebih lame kelmarin. Ataupun ini penghujung kisah aku dan dia.

Walaupun terdapat ganguan enteng dari pembacuh kopinya, tetapi aku tak peduli. Saat indah bagiku ketika berjalan dengannya, bebual, berkongsi cerita. Aku seakan-akan lupa siapa dia. Padaku ani dihadapan ini adalah seseorang yang akan kupimpin tangannya untuk menemani aku.

Ani, sungguhpun hari ini kau tiada diseblahku , namun aku tidak lupa akan wajahmu. Maaf kerana aku seolah-olah memberi tekanan di dalam hidupmu. Aku berharap cerita tentang kita akan berakhir di suasana aku memimpin tangan mu di taman bungan sambil di iringi pari-pari kecil.

Orang cina selalu berkata, andai dilahirkan ke jelmaan yang akan datang jadilah kami seperti uda dan dara.

Aku tidak tahu di mana pennghujung cerita kita, namun terasa kuat di hati ku menyatakan aku akan memimpin tanganmu suatu hari nanti.
Posted by 2nd head prefect

1 comments:

Anonymous said...

Berangan kan???!!!

August 17, 2009 at 1:38 AM  
Visit the Site
MARVEL and SPIDER-MAN: TM & 2007 Marvel Characters, Inc. Motion Picture © 2007 Columbia Pictures Industries, Inc. All Rights Reserved. 2007 Sony Pictures Digital Inc. All rights reserved. blogger template by blog forum.