Tuesday, August 25, 2009 at 4:51 PM |  
Aku dapat mesej semalam,

"Sape nak makan kat rumah buka hari ni report kat aku. Muse nak masak."-ipin

Sampai rumah, aku terus lepak sambil main PSP yang memang best dilayan masa-masa ni. Tak sampai 5 minit aku baring, Aku dengar enin motor Muse, " ni mesti dorang dah balik dah ni."

Terpacul je muka Musa kat pintu aku terus tanye," ko nak masak ape unuk buka?"

" Aku ingat nak masak mee hailam la, teringin plak," jawab budak yang gelap kulitnya ni.

Petang tu aku pergi bazar Ramadhan kat Equine. Cambest je, sambil lekat earphone kat telinga, semua orang tengok aku dah macam orang gile cakap sorang-sorang. Lantakla, tak nampak ke aku pakai earphone. Punye la panjang bazar tu, tapi best-best juga la makanan kat sane.

Murtabak, kuih dengan ari soya, itu je aku capai kat situ. Kene cargas balik, pasal time dah pukul 7. Samapi rumah bebudak ni dak siap nak hidang. Mee hailam jadi menu utama la.

Jam menunnjukkan 7.20 minit, "aduiii..lambat lagi ke buke ni.." keluh fareez.

"Sabar le, satu hari ko boleh tunggu ni 4 minit takkan ko takleh tunggu," kata bro Mie.

Azan je terus capai mee hailam..."alamak nape pahit je mee ni.." aku tengok yang lain telan je.

Tetibe si Mus ," kenapa pahit je mee ni?"

"Kapor mee ni banyak la..." penjelasan dari tukang masak..aduh nasib aku ade beli murtabak...
Posted by 2nd head prefect

0 comments:

Visit the Site
MARVEL and SPIDER-MAN: TM & 2007 Marvel Characters, Inc. Motion Picture © 2007 Columbia Pictures Industries, Inc. All Rights Reserved. 2007 Sony Pictures Digital Inc. All rights reserved. blogger template by blog forum.