Friday, May 1, 2009 at 1:11 AM |  
Aku tengah rushing dengan kakak aku nak pergi gym, tetiba kawan mak aku datang. Aku ni jenis mals sikit kalau kawan mak aku datang. Mesti ada yang tak best.

Kebetulan mak aku pun nak keluar. Kakak aku pun tumpangkan dia sampai rumah. Dalam kereta dia pun berbual dengan aku," makcik nak cerita sikit ni nak".

"Cerita apa ?" tanyaku.

"Ni ha, pakcik kau dah seminggu pakai benda ni. Jimat minyak kereta," cerita makcik.

"Benda ni pasang kat mana?" tanyaku lagi.

"Ala pasang kat tempat cucuh rokok ni, nanti dia menyala la lampu dia. Kalau anak beli anak boleh dapat income tau,lalalalalala,"panjang la cerita makcik tu.

Rupanya datang jumpa mak aku nak ajak masuk jual benda Alllah ni. Sanggup dia jalan kaki datang ke rumah aku. Jauh juga lah rumah dia dengan aku.

Aku tak minat dengan cari rezeki macam tu. Cuma aku hormat semua cara cari rezeki yang halal, simpati juga ada pada makcik yang sanggup berjalan kaki dari rumah ke rumah semata-mata nak ajak orang masuk multi level marketing ni.

Aku salahkan kerajaan yang uat masyarakat buat kerja ni. Ekonomi jatuh. Orang kampung tak ada kerja, terpaksa buat kerja ni. Semata-mata nak cari duit.

Pula tu, tokey company macam ni kebanyakannya cina. Yang jalan kaki pergi cari downline melayu. Yang pakai mercedes kilat sambil kaup untung cina.

Aduhai...
Posted by 2nd head prefect

1 comments:

Anonymous said...

moral of the story, marilah kita hidup seadanya....

May 1, 2009 at 4:11 AM  
Visit the Site
MARVEL and SPIDER-MAN: TM & 2007 Marvel Characters, Inc. Motion Picture © 2007 Columbia Pictures Industries, Inc. All Rights Reserved. 2007 Sony Pictures Digital Inc. All rights reserved. blogger template by blog forum.