Thursday, January 29, 2009 at 4:15 PM |  
Kebanyakan orang menanti atau mengaharap untuk di beri peluang kedua. Hanya orang bertuah saja ang akan dapat peluang kedua.

Apabila kita berjaya peroleh peluang kedua, kita pasti akan buat bersungguh-sungguh. Kesilapan lalu pasti di jadikan teladan.

" Bat, kalau kau di beri peluang untuk ke zaman sekolah kembali, apa yang kau akan buat? tanya Fabb.

"Mestilah belajar rajin-rajin." Jawab ku tanpa fikir.

Aku peroleh peluang kedua semalam. Peluang apa biarlah aku saja yang tahu. Tapi aku yakin yang peluang kali ni tidak akan aku persiakan.

Peluang hanya datang sekali. Tetapi jika dia datang buat kali kedua, bermakna peluang itu kurnia tuhan.
Posted by 2nd head prefect Labels:

1 comments:

Anonymous said...

Sabda Rasullullah s.a.w
"Sampaikanlah pesanan ku kepada umat ku yang lain walaupun dengan sepotong ayat" Jangan terlalu fikirkan hari esok yang kita sendiri tidak pasti samada kita masih bernafas lagi @ tidak. Jangan difikirkan peristiwa lampau yg tak kan dapat mengubah apa2 keadaan. Fikirkan apa yang kita hendak buat sekarang. Dan pastikan apa yang kita buat hari ini adalah yang terbaik. kerana perkara yang terbaik hari ini akan menghasilkan keputusan yang baik untuk hari esok, yang seterusnya menjadi kenangan manis untuk kita akan datang.

April 3, 2009 at 2:03 AM  
Visit the Site
MARVEL and SPIDER-MAN: TM & 2007 Marvel Characters, Inc. Motion Picture © 2007 Columbia Pictures Industries, Inc. All Rights Reserved. 2007 Sony Pictures Digital Inc. All rights reserved. blogger template by blog forum.