Tuesday, July 17, 2007 at 3:27 AM |  
Tadi aku terjumpalah seorang yang aku tersangatlah kenal. Mana tidaknya jiran aku dulu. Senang cerita budak ni salah seorang awek yang cun la dulu masa kat kampung. Di kampung dulu punyalah ayu, sopan -santun, nak nampak keluar rumah pun susah.Pendek serita kira perempuan melayu terakhirlah di kampung aku.

Tapi, langit tak selalu cerah...

Sekarang aku tengok, tudung dah hilang, rambut sudah berkarat, baju dah ketat dan tak cukup kain, campur pula dengan golongan-golongan yang perasan diri mereka moden. Terkejut juga aku tengok budak ni. terkena kejutan budaya agaknya. Tapi tidak menghairankanlah juga, sebab aku tengok ramai student yang datang ke KL kebanyakannya terkena kejutan budaya.

Kenapalah agaknya?

  • Terlepas dari pandangan mak dan bapa
  • Terlalu banyak yang datang pengaruh mereka
  • Iman tanpa amal

Senangkan jawapannya..

Posted by 2nd head prefect

0 comments:

Visit the Site
MARVEL and SPIDER-MAN: TM & 2007 Marvel Characters, Inc. Motion Picture © 2007 Columbia Pictures Industries, Inc. All Rights Reserved. 2007 Sony Pictures Digital Inc. All rights reserved. blogger template by blog forum.