Sunday, July 8, 2007 at 1:11 PM |  
Aku masuk saja bilik , aku lihat bilik dah bersepah. Apa bilikku dilanggar tsunamikah? Mae ada di dalam bilik. Resah, gelisah dan bengang semua terpancar di wajah gelapnya itu. Pasti ada sesuatu yang terjadi pada pada Mae.

"Weh Mae! Hang pasai pa? Semacam aku tengok. Bilik teraboq,"tanyaku dangan baik punya suara.

"Bat handset aku hilang la, tu yang aku bengang ni," jawab Mae yang memang tengah sedih.

"Macam mane bulih hilang?" aku tanya lagi.

"Tadi aku tidoq, aku letak la kat locker, alih-alih aku bangun, tengok dah takdak."Peh, parah tu. Handphone hilang.

Tiba-tiba datang si Boby, dia datang si Mae pun ceritalah kat dia. Tapi biasalah, benda dah hilang memang susah nak dapat balik.

"Hang dah check abis dah Mae?" Boby tanya Mae.

"Dah abih dah aku selongkaq bilik ni. Takdak pun Boby," Si Mae cakap kat Boby

Tiba-tiba aku rasa macam ayat yang tak cantik keluar dari mulut Boby."Entah-entah ko yang amek tak Jebat?"

"Weh! Ko jangan cakap camtu Boby! Takkan aku nak amek roomate aku punya barang, nampak bodo la aku ni kalu buat macam tu."Bengang pula aku tengok si Boby cakap macam tu.

"Aku agak je.Manelah tahu ko yang amek," si Boby saja nak mengapikan aku.

"Dah lah! Aku percaya kat Jebat. Takkan dia nak angkat aku punya barang. Kalu dia nak angkat dah banyak dah hilang."Nasib si Mae tak percaya cakap si bangang ni.

Bengang betul aku dengan si boby ni. Datang bukan nak menolong. Tapi nak buat-buat pandai pula tu. Ni boleh menganiya aku. Sabar je lah aku.
Posted by 2nd head prefect

1 comments:

panjang langkah said...

cool la lu punya blog bro...

July 15, 2007 at 1:21 AM  
Visit the Site
MARVEL and SPIDER-MAN: TM & 2007 Marvel Characters, Inc. Motion Picture © 2007 Columbia Pictures Industries, Inc. All Rights Reserved. 2007 Sony Pictures Digital Inc. All rights reserved. blogger template by blog forum.